První trolejbusy Škoda 14Tr byly zařazeny do pardubického provozu na počátku roku 1983. Do roku 1994 bylo zařazeno celkem 48 vozidel různých výrobních sérií, které se mezi sebou mírně lišily. Všechny vozy ale měly jednu věc společnou – k informování cestujících o lince a její trase sloužily klasické cedule. V letech 1995 až 1999 byly trolejbusy 14Tr dodávány v modernizované verzi označené 14TrM – tyto vozy se na pohled lišily především upraveným předním a zadním čelem a dosazením elektronických informačních panelů. Trolejbusy 14Tr jezdily v Pardubicích bez větších oprav, i když některé vozy prošly modernizací spojenou s dosazením digitálních panelů na trolejbusové dílně Dopravního podniku města Pardubic v letech 1998 až 2001. Původní trolejbusy 14Tr vybavené cedulemi byly postupně vyřazovány, ale po ukončení výroby trolejbusů ve Škodě Ostrov v roce 2004 nastala nejistá situace ohledně dodávek nových trolejbusů. Proto bylo rozhodnuto, že na některých vozech bude provedena generální oprava a celková modernizace. Opravu, při níž z původního trolejbusu zbyla prakticky pouze zadní náprava Rába, provedly Plzeňské městské dopravní podniky. Jako první byl modernizován trolejbus číslo 346, jehož generální oprava probíhala od října do prosince roku 2005. Tento vůz vyjel poprvé do provozu na linku 3 dne 3.3.2006. V letech 2006 až 2007 následovaly opravy vozů s čísly 341, 345, 342, 347, 348, 343 a 340. Generální opravou prošlo osm z celkem devíti pardubických trolejbusů Škoda 14Tr10/6, které byly zařazeny v roce 1991, cena za modernizaci jednoho vozidla převyšovala 5 milionů korun. Poslední z modernizovaných „čtrnáctek“ dojezdila v Pardubicích v červnu roku 2023. Drobnou zajímavostí je, že právě ten jediný vůz, který z 10. série pardubických trolejbusů 14Tr neprošel modernizací (vůz číslo 344) a byl vyřazen pro svůj špatný technický stav, přežil všechny své modernizované sourozence. Definitivně dojezdil na jaře roku 2025 v litevském Vilniusu, kam byl v roce 2008 prodán.
Tarifní podmínky pro nostalgické linky: speciální jednodenní jízdenka (pro kalendářní den) pro historické linky 30 Kč, dále platí i všechny krátkodobé a předplatní časové jízdenky. Osoby do 15 let a nad 65 let cestují v nostalgických spojích bezplatně.
Informace o této akci najdete i na stránce Nostalgické linky a na našem facebooku.